14/7, kl 10.39

Jag känner just nu att jag vill inte ha tillbaka det vi hade. I alla fall inte det mönster som vi hade hamnat i. Den situation som var. Den här väntan och oron, att inte veta hur det skulle gå. Osäkerheten. Jag är ändå helt säker på en sak: Jag vill ha tillbaka dig. Jag vill ha tillbaka dig. När du är fri och är klar med ditt. När jag har jobbat färdigt med mitt. Då tror jag vi definitivt har en chans att bygga vidare något riktigt hållbart för framtiden.
 
Jag känner att jag har löst upp några knutar dessa dagar. Som pratet om att vara nummer 1, nummer 2. Kärleken till ens barn är fundamental och går inte att jämföra med något annat. Det vet jag sedan tidigare och jag vet det idag. Ingen kan konkurrera med kärleken till någons barn. Det är en spelplan för sig. Kärleken till ens partner är en annan spelplan. Det finns kärlek så det räcker till alla. Jag vet det. Mitt prat om att vara nummer 1 handlade om att jag vill vara nummer 1 för dig. När det gäller mig och andra kvinnor. Inget annat. Och det sade du att jag var. För en vecka sedan. Och sedan ändrades allt.
 
Jag känner också stor ruelse över en annan sak. Du frågade om du kunde flytta in hos mig till hösten. Om det skulle visa sig att du inte fick lägenheten. För du ville inte bo i stugan en vinter till. Jag blev jättreglad när du sade det, men ändå sade jag nej och att det kanske var bäst att du bodde själv först. Jag ångrar det så nu. Jag vill ju inget hellre än att bo tillsammans med dig. Men jag trodde att du kanske behövde landa någonstans innan du flyttade in med mig. Det kanske var fel. Och jag hoppas att det inte påverkade dig. Jag hoppas innerligt att det inte fick din osäkerhet att öka. Det var ju inte något som var hugget i sten. Det var ju något som vi hade kunnat prata om när det började närma sig. Jag hoppas att du inte kände att du blev avvisad för det var det sista jag ville. Men jag känner att jag var otydlig mot dig och förstår om det kunde tolkas så. Nu vill jag vara så tydlig jag kan:  Jag vill att du ska flytta in hos mig. När du är klar. Om du fortfarande vill. Jag vill att du ska veta det. Mitt hjärta och mitt hem är öppet för dig.
 
© COPYRIGHT 2013 Lottasdagbok
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lottasdagbok.blogg.se

Livet & Kärleken

RSS 2.0