Tisdag 16 juli, 2013 kl 15 - Tack

 C,
Jag kan se nu att situationen blev ohållbar. Det var bra att du gjorde slut. Det var ärligt och modigt. Ja, det gjorde ont. Jag är inte arg på dig. Jag inser att du inte är klar med din process och så länge du inte är det har inte vår relation en ärlig chans. Vi fick oförtjänt mycket att jobba med. Jag tror inte vårt avslut har så mycket med våra känslor för varandra att göra, omständigheterna blev för svåra. För uppenbarligen har du starka känslor för mig eftersom du både separerade och lämnade in dina skilsmässopapper.

Jag har aldrig tvekat på om våra känslor har varit tillräckliga. Under andra omständigheter tror jag det hade blivit annorlunda, ja då tror jag till och med att vi hade bott ihop vid det här laget. Men nu är det som det är.
Jag har lärt mig mycket av vår tid tillsammans, inte minst om mig själv. Jag inser att jag har bidragit till att det inte fungerade, att det kanske blev svårare än det behövde bli. Jag skulle givit dig mer utrymme att hantera din process och förhållit mig till dig, och min oro etc på ett annat sätt. Jag har fattat ett beslut. Inte för din skull utan för min. Jag har släppt min oro och ängslan. Min svartsjuka och kontrollbehov. Det känns oerhört befriande.Jag känner mig lättad. Jag vet också om vi skulle få chansen igen någon gång framöver så skulle det bli annorlunda. Säger du att jag kan lita på dig så litar jag på det. Det känns så enkelt nu. Jag tänker aldrig gå/se tillbaka igen; Oron, kontrollen, osäkerheten eller svartsjukan. Det var inte ofta det skedde men tillräckligt många gånger för att inte vara bra. Jag är klar med det. Jag mådde inte bra av det. Jag är klar med mitt ältande. Jag tänker inte älta det förflutna, tänker inte se bakåt. Det är nu och framåt som gäller. Jag gör detta för min skull. För jag vill må bra. Och det gör jag nu när jag äntligen har gjort ett val fast förankrat i mitt djupaste inre.

Jag skulle nu klara att hantera händelser och personer som tidigare varit svårt för mig. För jag vet att om du säger att du respekterar vår relation och inte skulle äventyra den så litar jag på det. Och om du säger att du tycker om mig och vill vara med mig så litar jag på det. Jag skulle inte 'tjata' mig till bekräftelse. Jag skulle känna mig trygg. På samma sätt som jag bestämde mig att aldrig mer vara otrogen, lika stenhårt har jag beslutat mig för att inte agera utifrån en känsla av svartsjuka. Jag säger inte detta för att övertyga dig utan jag konstaterar bara att den här förändringen har skett hos mig, inom mig. Jag har jobbat hårt med det tack vare det som hände. För att jag själv ville ändra på det. Den här insikten har jag fått tack vare att det tog slut mellan oss. Så oavsett vad som händer framöver vill jag tacka dig för ditt mod. Jag känner att jag har blivit en bättre människa, tack vare dig, tack vare vår relation. Om det skulle bli så att vi någon gång försöker igen så skulle det bli annorlunda. Det skulle inte bli som tidigare, det skulle bli bättre. Det finns i alla fall goda förutsättningar för det om det skulle bli så att vi försökte igen, i så fall när vi båda är klara på var sitt håll, när vi stod på samma sida i boken, när vi båda var i fas.

Jag vill också tacka dig för vår tid tillsammans. Den har givit mig mycket på många olika sätt. Kärleken från min sida är stark och innerlig, har varit det hela tiden och är det fortfarande. Det har inte förändrats, mina känslor är desamma för dig. Det vill jag att du ska vara säker på.

Jag vill vänta på dig. (Men jag skulle inte vilja gå tillbaka till att ha en relation med dig under samma omständigheter igen.) (Men) Jag kan inte ha en relation med dig så länge du inte är färdig med din skilsmässoprocess. Du måste vara klar och fri först. Och inte minst du behöver ju också känna och vilja vara med mig. Skulle det visa sig att du framöver upptäcker att du fortfarande har känslor för mig och kan tänka dig att ta upp kontakten igen (förutsättningslöst) för att se vad det skulle kunna leda till så är du varmt välkommen att höra av dig.

Jag hoppas du reder ut ditt och landar i något som får dig att må bra, som får dig att bli lycklig. Du är den finaste man jag någonsin har mött. Du är värd det bästa. Älskade, ta hand om dig. Jag kommer alltid minnas dig med stor kärlek och värme.

 
© COPYRIGHT 2013 Lottasdagbok
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lottasdagbok.blogg.se

Livet & Kärleken

RSS 2.0