Torsdag 11 juli 2013

Doften av dig finns fortfarande kvar på huvudkudden. Jag andas in den genom näsan. Ser dig framför mig. Ditt vackra leende. Ditt härliga ansikte och och uppenbarelse. Gråter. Längtar efter dig. Du är så underbar. Och jag fattar fortfarande inte vad som hänt. Jag tror på att du är tveksam. Men jag tror inte att det har med dina känslor till mig att göra. Du är bara förvirrad av situationen och lägger för stor vikt vid de tankar/känslor som rörs upp nu när du avslutar din skilsmässa. Det ska ju vara du och jag. Det har känts så bra fram till nu. Jag har känt med all tydlighet att du tycker om mig. Eller som jag sade till dig: "så bra spelar ingen". Jag har känt din värme, din omtanke. Du vet bara inte om det själv, att detta är kärlek, för du är ovan vid att sätta ord på det. Men det är det. Lita på mig. Det vi har är äkta. Unikt. Vackert. Jag vill fortsätta med dig. Jag vill inte acceptera att det är över. Jag tror fortfarande på oss.
 
-----------
 
Kan inte sova, har ingen aptit, det värker i hela kroppen.
Det känns så konstigt. Du har känt några dagars tvekan säger du (vilket jag enbart tror har att göra med att du träffade henne igen och gjorde upp om vem som skulle ha vad, påbörjade er bodelning). Några dagars tankar av tvekan och så vill du slänga bort två bra år. Jag fattar inte. Är det för att du tror du vill försöka med henne igen? Att du har tänkt på henne och det ni har haft är normalt. Det hör som sagt till ett avslut, en skilsmässoprocess. Det behöver inte innebära något mer än så. Det behöver inte innebära att du vill ha er relation igen. Jag hoppas att du förstår det någon gång. Jag hoppas att du kan vara ärlig mot dig själv. Jag vet inte vad jag ska göra med den här smärtan som jag känner. Allt har gått i bitar. Tillvaron har kraschat. Jag vet inte hur jag ska orka resa mig igen. Jag saknar dig så. Och jag tror inte på att du är tveksam gentemot mig. Jag känner ju att du tycker om mig. Det är andra skäl som grumlar ditt omdöme, dina tankar. Jag hoppas det i alla fall.
 
© COPYRIGHT 2013 Lottasdagbok
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lottasdagbok.blogg.se

Livet & Kärleken

RSS 2.0