14/7, kl 14.20

Jag känner att en stor börda har släppt från mig. Jag är färdig med så mycket. Jag kommer inte oroa mig på samma sätt framöver. Jag kommer inte vara svartsjuk eller visa det på det sätt som jag har gjort. Det kommer inte behövas några redovisningar, några rapporter. Jag litar på dig. Jag tror jag berättade för dig att för många år sedan bestämde jag mig för att jag aldrig skulle vara otrogen igen. För att jag kände med hela kroppen att det var fel, jobbigt och inget jag ville utsätta mig för igen. Det beslutet sitter stenhårt. Det känns på precis samma sätt nu.
 
Jag kommer inte vara svartsjuk igen. Jag kommer säkert känna känslan men jag kommer inte agera utifrån den. Jag kommer inte oroa mig igen. Jag kommer lita på dig. Jag säger inte detta för din skull.  Jag gör inte detta för din skull. Jag gör det av rätt anledning den här gången. Jag gör det för min egen skull. För jag mår inte bra. Och jag vill må bra. Därför ändrar jag helt enkelt mitt förhållningssätt nu. Jag vill tacka dig för att du hade modet att avsluta. Jag blir tack vare det en bättre människa hur ont det än gör just nu att ha förlorat dig. Jag behövde detta. Jag släpper kampen nu. Jag ger upp. Jag accepterar läget. Jag ändrar mitt förhållningssätt och mina tankar, jag jobbar med mitt. Och låter dig vara. Skulle vi någon gång hitta tillbaka till varandra så vet jag att det inte skulle bli som innan. Det skulle bli bättre. Jag hoppas att vi båda någon gång tar chansen att få uppleva det.
 
© COPYRIGHT 2013 Lottasdagbok
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lottasdagbok.blogg.se

Livet & Kärleken

RSS 2.0