Att skiljas

Igår var årets kortaste dag men det kändes som den längsta. Jag har inte sovit många timmar inatt och kan inte koppla av. Önskar jag kunde hitta den magiska knappen som gör att axlarna åker ner från öronen och lugnet infinner sig. Är ledsen och trött.
 
Jag önskar han kunde läsa några av de här artiklarna som finns på nedanstående länk. Artiklar som handlar om skilsmässor. Många mår mycket bättre efter sin skilsmässa. Det är otroligt tufft att fatta beslutet och genomföra det. Processen är smärtsam på många sätt. Det är det alltid att bryta upp. Men många gånger är det mer sunt att gå än att stanna kvar i något som inte fungerar. Man läker. Man mår bättre. Till slut.
 
Jag skulle vilja skicka den här länken till honom men det lika bra att låta bli. Han ska få vara ifred. Det måste bli hans beslut.
http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/sex-och-relationer/efter-skilsmassan_5873993.svd 
 
© COPYRIGHT 2012 Lottasdagbok
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lottasdagbok.blogg.se

Livet & Kärleken

RSS 2.0