Berg- och dalbana

Det höll inte länge. Mitt nya förhållningssätt. Jo, jag vet att jag måste släppa honom fri för att han ska kunna göra sitt val men plötsligt blev jag så rädd. Igen. Jag är rädd att förlora honom. Rädd att han ska glömma den fina känsla som finns mellan oss nu när vi inte träffas. Rädd att han ska välja att gå tillbaka till frun. Rädd att han väljer bort mig.
 
Jag hoppas verkligen att han fattar tillräckligt med mod för att våga bryta en gång för alla. Att han vågar satsa fullt ut på en relation med mig. Jag tycker inte att det finns något att tveka på. Det är värt ett försök. Visst finns det saker som har varit jobbiga, och en del av hans beteende sårar mig, men helheten gillar jag. Jag vill i alla fall prova. Jag tycker att jag är värd den chansen. Jag tycker att vi båda är värda att bli lyckliga och må bra. Gärna tillsammans. Hoppas att han vågar. Hoppas att han inser hur bra vi det vi har är.
 
Den kemi, attraktion, glädje och humor som finns mellan oss är underbar och härlig. Jag hoppas att han som jag vill ta vara på det här tillfället. När man väl möter kärleken i livet finns det inget att tveka på. Det är bara att "köra". Jag vet inte hur jag ska behålla lugnet tills den 7:e. Det kändes bättre på förmiddagen men nu kommer ångesten och rädslan över mig igen. Måste försöka sova ordentligt inatt. Han är det sista jag tänker på innan jag somnar och det första jag tänker på när jag vaknar. Jag hoppas kunna finna någon slags acceptans över att situationen är som den är.
 
Jag funderar lite över vår avstämningsdag. Hur resultatet kan bli. Har väl utrönt några olika alternativ:
1) Han har skilt sig - båda har skrivit på papprena och de är inskickade. Han vill fortsätta med mig.
 
2) Han har skilt sig - båda har skrivit på papprena och de är inskickade. Han vill inte fortsätta med mig.
 
3) Han har skrivit på pappren men inte hon. Men de är ändå inskickade vilket gör att det tar 6 månader innan det går igenom. Han vill fortsätta med mig alternativt han vill ändå inte fortsätta med mig. Alternativt fortsätta time-outen ett tag till.
 
4) Papprena är inte påskrivna men han vill fortfarande skilja sig. Behöver mer tid och vill fortsätta time-outen.
 
5) Han har inte kommit någon vart, behöver mer tid för att bestämma sig. Vill fortsätta time-outen.
 
6) Han har bestämt sig för att inte skilja sig - vill gå tillbaka till sin fru eller inte - men vill inte fortsätta relationen med mig.
 
Sammanfattning:
 
Han har bestämt sig
- vill göra slut med mig och gå tillbaka till frun
- vill fortsätta med mig - och genomför/har genomfört skilsmässan och behöver antingen mer tid ifrån mig eller inte.
- han vill inte ha någon - vill vänta med att skilja sig och leva själv
- han vill inte ha någon - skiljer sig och lever själv
 
Han har inte bestämt sig
- är osäker på om han vill skilja sig eller inte
- vill fortsätta time-outen
 
Jag hoppas så klart att han vill fortsätta med mig. Och om han behöver mer tid för att genomföra sin skilsmässa så ska han få det. Allt det kan jag stå ut med om jag vet att det blir vi så småningom.
 
© COPYRIGHT 2012 Lottasdagbok
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lottasdagbok.blogg.se

Livet & Kärleken

RSS 2.0