Då & nu - ett brev av kärlek

Jag skrev ett brev till mannen i juni där jag förklarade vad jag känner för honom. Jag skrev ut det och lade det på vänt. Måndagen den 10 december gav jag det till honom, i samband med att han fick sina födelsedagspresenter (time-out-dagen). Han har sagt att det är kristallklart vad jag känner. Att han verkligen vet det. Bra tycker jag för jag vill vara tydlig. Han har inte återkommit eller sagt något om detta brev men jag hoppas att det ska stärka honom, att han ska få energi och förstå hur bra det kan bli. Ibland tänker jag att det hade varit roligt att få något liknande tillbaka. Ett känslomässigt uttryck. Jag skulle i alla fall tycka om att höra något liknande. Eller i alla fall att det blir tydligt vad han känner och vill. Jag antar att jag får något slags besked den 7 januari när vi ska stämma av vår relation och prata om vad som hänt och hur det har gått med hans skilsmässa. Här kommer mitt brev i alla fall. Det är kärlek jag känner, om nu någon inte har förstått det.

 

Brev 5 juni & 10 december 2012

"Du har fått mig att tro på kärleken igen. Jag tror på oss. På vår relation. På en framtid tillsammans. Jag är/blir lycklig i ditt sällskap. Trivs med dig.

Det känns så självklart med dig. Det fungerar. Det är roligt. Det är härligt. Minsta lilla sak i vardagen känns stor när jag får uppleva den tillsammans med dig. Du gör livet roligare. Du gör mitt liv komplett. Jag känner mig hel tillsammans med dig. Det känns som om det är menat att det ska vara du och jag. Att det var därför som vi kom i varandras väg.

Jag tycker om dig mer än jag kan uttrycka i ord, och jag hoppas att jag får chansen att visa det, nu och för lång tid framöver. Jag välkomnar ett liv tillsammans med dig. Att få möta din blick varje dag och säga hur mycket jag tycker om dig skulle vara en ynnest. Smeka din kind, möta ditt leende. Livet känns som ett äventyr med dig. Roligare, mer lustfullt och fullt av humor och sensualism. Jag är övertygad om att vi skulle få en fin framtid tillsammans, att vi skulle få en kärleksfull relation.

J
ag vill att du har ett bra liv - att du blir lycklig. Att du mår bra och är glad. Det är du värd. Att du får leva med någon du verkligen tycker om, för att du har valt det själv. Om jag fick chansen, skulle jag göra vad jag kan för att du ska vara lycklig, för att få vår relation att fungera. Det är för bra för att låta bli. Det känns så självklart att det ska bli vi.

Jag tror på oss, på det vi har tillsammans. Du är det bästa jag vet, det finaste jag har mött. Jag vill vara din, och jag hoppas att du vill vara min. Jag har hittat hem. I dig. Jag älskar dig. Av hela mitt hjärta. Jag har hittat kärleken igen. I dig."

© COPYRIGHT 2012 Lottasdagbok
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lottasdagbok.blogg.se

Livet & Kärleken

RSS 2.0