Nu - mot middag

[Foto: Lottasdagbok. En kväll på stan]
 
Snart dags för mig att ge mig iväg hemifrån. Ska på middag med underhållning. Jag hade bokat det till mig och mannen. Som en julklapp till honom och för att vi skulle få en trevlig upplevelse tillsammans. Men så blev det inte och det gör mig ledsen. Det är inte första gången som jag har planerat något och han har fått andra planer eller omständigheterna i vår relation har varit sådana att vi inte kan göra saker tillsammans. Jag borde vara härdad men det är jag inte.
 
Nu valde jag i alla fall att inte ställa in ikväll utan att gå med en vän. Jag är lite kluven. Sinnesstämningen just nu är att jag bara vill dra ett täcke över huvudet och sova tills det är dags för vårt (mannens och mitt) möte den 7:e januari. Jag orkar inte med varje dags väntan. Det är en plåga... Å andra sidan vet jag att jag behöver tänka på annat. Några roliga skratt tillsammans med en kompis kan ju ändå bli rätt trevligt. Jag försöker hålla det andra ifrån mig ett tag. Hoppas att en stunds humor kan vara rätt medicin ikväll. Tids nog kommer tankarna ändå.
 
© COPYRIGHT 2012 Lottasdagbok
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lottasdagbok.blogg.se

Livet & Kärleken

RSS 2.0