Otrohet

Hittade en bra site om otrohet.
http://www.comunicera.se/fragor/1-comunicerase/97-otrohet#fraga_264
 
Där resoneras det mycket om var gränsen går för otrohet. Jag kan hålla med om att när man är nyförälskad känns minsta lilla som ett svek, om han tittar för mycket på någon annan eller flörtar på julfesten... Men jag kan förstå om man efter många år tillsammans inte ser det likadant. Eller så gör man det. Jag önskar i alla fall att han kunde läsa detta.
 
Han har sagt att han inte ska vara otrogen mot mig. Eller rättare sagt, att han ska vara mig trogen. För inte finns inte...Bättre att säga vad man ska vara än vad man inte ska vara. Han har sagt att detta är sista gången som har gör så här. Jag tror honom faktiskt för han har mått väldigt dåligt den sista tiden. Just för att han är känslomässigt involverad i mig. Jag tror honom när han säger att han vill vara mig trogen. Frågan är bara om han klarar det. Om inte hans bekräftelsebehov blir allt för starkt. Eller om han just nu testar hur det är att vara med frun igen. Jag vill ha en trogen man. Något annat är inte acceptabelt. Inte i detta läget i alla fall. När man fortfarande är i början av en relation. När förälskelsen fortfarande är stark. Då ska det ju definitivt inte behövas bekräftelse via någon annan än inom relationen. Jag behöver inte bekräftelse från någon annan än honom. Men det verkar som om han behöver det. Önskar så han kunde gå till en psykolog och reda ut detta. Och sedan välja mig...
 
© COPYRIGHT 2012 Lottasdagbok
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lottasdagbok.blogg.se

Livet & Kärleken

RSS 2.0