Tungt

Det är en tung dag idag.
Jag är ledsen.
Tänker negativt.
Undrar om han någonsin klarar av att lämna henne.
Han kanske just nu är tillsammans med henne och "reparerar deras relation".
Jag hoppas och önskar att han just nu håller på att göra sig fri.
Men jag har ingen aning.
Om han visste hur jag mådde...

Det hade verkligen hjälpt mig om han skrivit ett mail eller sms.
Något slags livstecken. Det hade jag mått bra av.
Som i somras när de höll på att separera.
Då skickade han mail till mig där han skrev att han tänkte på mig, att han tycker om mig. Att han mådde dåligt men ändå tänkte på mig.
Nu är det ingenting.
Bara tystnad.
När jag tänker på det börjar jag gråta.
Blir väldigt rädd.
Det är stor skillnad.
Betyder det att han är på väg bort?
På väg mot henne?
Fastän han har sagt att den här time-outen är till för att skilja sig?
Jag har ingen aning.
Jag vet inte vad som händer.
Jag vet inte vad han gör.
Jag vill åka dit.
Jag vill ringa.
Men jag håller mig. För jag hoppas att den här tiden ska få honom att sakna mig.
Men jag börjar allt mer vackla.
Och förlora hoppet.
 
Om han nu tillbringar jul, nyår och alla dessa lediga dagar med att träffa henne så är det väl snarare hon som påverkar honom åt sitt håll. Jag kan i alla fall inte påverka åt mitt håll.
När jag är avskuren från kontakt. Men det kunde jag kanske inte när vi sågs heller. Om han ändå inte hade bestämt sig.
 
Jag hoppas så att han kommer ihåg gnistan och glöden mellan oss.
Hur bra vi har det.
Hur mycket vi tycker om varandra.
Hur mycket vi skrattar tillsammans.
 
Men så faller jag ner i det svarta hålet igen.
Hur ska jag kunna sätta något emot en familj? Barn? Barnbarn?
Han får hela paketet om han stannar kvar.
Det får han ju även om han går men han verkar ju inte ha fattat det.
Varför är det så här?
Varför tar det så lång tid för honom att lämna henne?
Är det för att han inte gillar mig tillräckligt mycket?
Har han aldrig tänkt att lämna henne?
Är jag bara ett tidsfördriv?
Jag vet ingenting längre
Ifrågasätter allt.
 
Jag längtar efter dig.
Jag saknar dig.
Vill träffa dig snart igen.
Vill göra dig lycklig.
Vill att du är den som gör mig lycklig.
Jag önskar så att du vore här.
 
© COPYRIGHT 2012 Lottasdagbok
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lottasdagbok.blogg.se

Livet & Kärleken

RSS 2.0