Tungt

Han har inte hört av sig på något sätt. Det känns väldigt jobbigt. Han har inte tackat för julklappen heller så jag vet inte om han har fått den. Jag måste erkänna att jag kunde inte hålla mig från att åka till honom i söndags. Jag skulle ändå åt det hållet så jag tänkte att jag lämnar en liten julklapp till honom. Hade han varit hemma så hade jag hoppat över det hela men nu var han inte det så jag ställde paketet i en påse utanför hans ytterdörr. Detta var den 23:e. Han har inte hört av sig eller meddelat att han har fått den så nu vet jag inte vad som har hänt. Antingen så har han inte varit hemma i jul alls och därför inte sett den ännu, eller så har han fått den men valt att inte kontakta mig av någon anledning. Oavsett så känns det väldigt jobbigt. Men jag får skylla mig själv. Jag borde kanske inte gjort något alls utan ska bara låta honom vara ifred.
 
Han brukar uppskatta mina gester. Jag ville egentligen inte träffa honom utan bara visa att jag tänker på honom. Tyckte det blev en bra kompromiss att lämna en gåva utanför så kan han ta emot den när han är hemma. Men nu börjar jag tveka. Det kanske var dumt. Men gjort är gjort. Men tystnaden är svår att bära. Jag tänker på honom hela tiden och vill som sagt gärna leva i en relation med honom. Då känns det outhärdligt att inte veta vad som pågår. Om han just nu håller på att försonas med frun eller inte. Medan jag sitter här och väntar och undrar och plågas. Varför kan han inte bara berätta för frun att han har träffat en annan som han vill leva med? Är det för att han fortfarande inte har bestämt sig? Vad betyder vår relation för honom egentligen? Hur har dessa 15 månader varit för honom? Det måste ju har påverkat honom på något sätt. Hoppas att jag har gjort så pass djupt avtryck och att han har mått så bra att han inte vill lämna mig. Jag hoppas att han värdesätter vår relation så pass att han vill ha mer och inte vill släppa mig. Jag vill så gärna vara med honom. Känns som om detta blir en tung dag.
 
© COPYRIGHT 2012 Lottasdagbok
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lottasdagbok.blogg.se

Livet & Kärleken

RSS 2.0