Insikt

Helt plötsligt slog det mig idag på jobbet. Jag vet varför han inte ville att jag skulle följa med på skidresan. Han vill inte att det ska bli känt på jobbet att vi är ihop. Någon kanske skulle ha lagt ihop två och två om vi hade varit borta samtidigt. Visserligen kan ju folk vara borta samtidigt utan att det betyder något men några kanske skulle börja undra. De som redan eventuellt undrar...

Jag tror det kan ha en stor del i det hela; att ingen ska få veta, att det inte ska bli officiellt. Det finns ett antal kvinnliga kollegor som mannen har varit lite extra trevlig mot och som jag vet tycker han är intressant. En av dessa kvinnor såg väldigt glad ut idag när hon såg mig på jobbet. Så glad brukar hon inte vara. Jag kanske inbillar mig men hon kanske blev glad för att jag inte var på semester... Ibland får jag känslan av att vissa vet. Det är ju inte helt otroligt att någon har sett oss tillsammans på stan eller när vi tränat ihop. Jag skiter i det men jag önskar verkligen att vi kunde bli officiella så fort som möjligt. Så att det blir tydligt. Att han är upptagen. Att det är vi. Visserligen skulle det väl inte hejda en del kvinnor att han har en ny, kanske skulle de bara se det positiva; att han är skild och "på marknaden" igen. Nu är han ju inte singel och fågelfri men en del kanske struntar i att han är med mig. Det kan jag inte göra något åt.
 
Jag är som tidigare rädd för hur han ska hantera andra kvinnor. Jag tycker att hans beteende är lite för gränslöst, att han har ett flörtigt inbjudande sätt. Jag är orolig för att det missförstås, att han skapar intresse och undran hos andra. Han verkar inte förstå att han sänder vissa signaler ibland. Signaler som antyder att han är intresserad. Det har ju hänt flertalet gånger att kvinnor reagerat. Jag kan inte klandra dem. Jag har känt detsamma. Jag är orolig att han inte håller en normal distans till andra kvinnor på grund av sitt bekräftelsebehov. Att han behöver deras uppmärksamhet och intresse för att må bra och få kickar. Jag hoppas att han kan tona ner det och allt mindre behöva den här typen av bekräftelse. Jag har svårt att hantera detta beteende. Många gånger försöker jag intala mig själv att det inte betyder något och så länge inget händer är det väl inte så farligt. Men det ligger på gränsen för vad jag tycker är ok och känner mig bekväm med. Detta blir också bara ytterligare en aspekt som späder på min osäkerhet i den här relationen...

Det är jobbigt att han är iväg på egen hand. Jag hoppas att han är trogen mig. Jag hoppas att han inte slirar och går över gränsen med någon. Hoppas att han håller sig på banan, i rätt spår. Jag vet inte vad som händer men jag anar att han kommer ha kontakt, vara öppen för kontakt med andra kvinnor under resan. Han tycker väl bara att han är social, men håller han på på samma sätt där som han gör hemma finns det en stor risk för att det uppfattas som mer än vanlig social trevlighet. Han flörtar helt enkelt. Jag hoppas innerligt att han respekterar vår relation och att han respekterar mig. Att jag kan lita på när han säger att kommer vara mig trogen. Men jag har det tufft just nu. Tankarna far iväg titt som tätt. Oron ligger hela tiden under ytan. Han har inte hört av sig idag. Och nu är det kväll. Vad som helst kan hända. Kan jag lita på honom? Jag hoppas jag kan det. Hoppas jag får sova inatt. Natten som gick var orolig. Jag får hoppas på det bästa. Jag tycker om honom. Hoppas han kommer ihåg hur mycket han tycker om mig. Och att han verkligen står fast vid sitt löfte att vara mig trogen.
 
© COPYRIGHT 2013 Lottasdagbok
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lottasdagbok.blogg.se

Livet & Kärleken

RSS 2.0