Ses

Nu har han ringt. Han lät glad. Han vill gärna komma till "hemma-spat". Bara packa upp först och sedan ta sig till mig.
- Vad har du för önskemål vad gäller behandling, säger jag med ett skratt.
- Jag är stel i hela kroppen, svarar han.
- Det låter bra, svarar jag.
- När kommer du, frågar jag.
- I bästa fall kl 17, men jag siktar på det i alla fall.
- Bra då vet jag. Känner du för något speciellt till middag, frågar jag.
- Det är oväsentligt. Jag har en flaska vitt och en flaska rött, svarar han.
- Ja men då ses vi, säger jag.
- Vi ses, svarar han.
 
Jag blir ju glad som ett barn på julafton när han ringer. Men ändå är det som om paketet hela tiden kommer med förbehåll. Jag märker ord. Nu hakar jag upp mig på oväsentlig. Men maten är kanske oväsentlig, det viktiga är att vi får ses. Och att han får massage... eller vad han nu väntar sig. Jag ger honom gärna uppmärksamhet och bekräftelse och allt han behöver. Jag kan bara nu känna ett behov av att bli ompysslad och framför allt bekräftad när han har varit iväg en vecka. Jag hade behövt höra att han tycker om mig, att han saknat mig. Eller i alla fall att det är roligt att se/träffa mig. Hoppas han säger något i den stilen. Det blir så lätt fokus bara på honom.
 
Usch, jag känner mig så negativ. Vet inte vad det är. Kan inte skaka av mig den här känslan av missnöje och frustration. Önskar jag kunde lägga saker åt sidan bara och inte bry mig. Låtsas som om allt är bra. Eller i alla fall ta vara på det som är bra. Se till det som fungerar. Varför känner jag mig ändå inte glad nu. Några sekunder ja, sedan tillbaka till utgångsläget igen. Undrar just om han märker det? Att jag inte riktigt kan ge av mig själv. Det vore väl inte så konstigt om det syntes...Jag hoppas att vi får en fin kväll. Men jag börjar redan tänka på morgondagen. Söndagar vill han ju inte träffa mig, och jag antar att morgondagen inte är något undantag... Men men, imorgon är en annan dag. Vill egentligen bara slå på huvudet och banka in lite positiv attityd där. Det skulle bli lättare då. Tänka: Vad roligt att han ringde! Vad härligt det ska bli att träffa honom! Vad jag tycker om honom! Vad roligt att få pyssla om honom, se honom, prata och umgås igen efter en vecka. Bara så. Inget mer.
© COPYRIGHT 2013 Lottasdagbok Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lottasdagbok.blogg.se

Livet & Kärleken

RSS 2.0