Dumt

Usch, jag gjorde en så dum grej ikväll. Jag åkte ut till hans stuga för att se om han var där. Närmar mig sakta huset och det är mörkt. Men så ser det ut som om det är ett blått sken på övervåningen som från en tv. Det kan vara så att han är där i alla fall. Så har det inte sett ut innan. Det har varit helt mörkt innan, inga blåskimrande sken. Men det är det den här gången. Jag går sakta förbi, stannar till och ser upp mot övervåningen. Sedan går jag iväg. Ångrar mig, vänder tillbaka och tittar en gång till. Jo, det är ett blått sken. Fan också. Jag borde bli överlycklig för att han faktiskt är i stugan, men helt plötsligt så skäms jag så oerhört över mitt eget beteende.
 
Och det är stor risk att han märkte att jag var där. Grusgången utanför knastrar rejält och han är sådan att han ska titta ut och kolla. Han gjorde säkert det om han hörde knastret. Om han tittade ut och såg den figur som stod utanför förstod han säkert att det var jag. Det gör ont i mig. Känner mig usel. Vad ska han tänka, vad ska han tro? Jag känner mig dum. Jag visar så tydligt att jag inte litar på honom. Men kan någon klandra mig för det egentligen? Jag måste ta reda på om han talar sanning eller inte eftersom han ljuger för mig. Jag måste veta.
 
Jag har blivit helt förstörd, knäckt, av de senaste veckornas väntande under time-outen. Oroat mig, befarat det värsta. Tänkt att han är med sin fru. Han har skitit i mig. Han har skitit i att höra av sig. Inte svarat på vare sig nyårs-sms eller tackat för julklapp. Hans beteende har varit iskallt och hänsynslöst mot mig. Vi hade bestämt att vi fortfarande var tillsammans och time-outen skulle användas till att han skulle fokusera på skilsmässan, inte börja umgås med frun eller flytta hem igen. Men det visade sig ju att det var precis det som hände. Jag hade sagt till honom att om han ska försöka försonas med frun får han göra slut med mig först. FÖRST! Inte hålla på och prova hur det känns med henne under tiden som vi är ihop. Men det har han gjort. Han har sovit där. Han bör även ha legat med henne. Det har jag fått stå ut med. Och får fortfarande stå ut med. Så sent som i söndags åt han middag med henne och sov i deras lägenhet. Inte konstigt att jag inte kan lita på honom.
 
Situationen har efter time-outen blivit ännu mer osäker och otrygg för mig. Jag vet ännu mindre var jag har honom och vet inte om vi ens har en relation längre. Eller vilken typ av relation vi har. Eller om han har gått tillbaka till sin fru och jag plötsligt har blivit älskarinnan, den andra kvinnan igen. Han har ju för fan inte sagt ett piss vad som gäller för hans del. Han säger att han vill fortsätta träffa mig - jättebra. Men att sedan säga att han sover i deras lägenhet igen tar ju bort allt annat. Då är han ju tillbaka hos henne igen. Jag kan inte tolka det på något annat sätt. Det är ett ännu varmare helvete jag befinner mig i. Vad gäller??? Är vi ihop eller inte? Har han brutit med sin fru eller inte eller är han tillbaka, har varit tillbaka, är fortfarande kvar hos henne eller på väg bort från henne igen? Jag orkar inte mer!
 
Och om det nu är så att han faktiskt sover i stugan inatt. Vad har han sagt om det till sin fru? Att han är på jobbresa torsdag till lördag eller har han sagt att han ska sova i stugan bara för att han behöver egentid eller har han sagt som det är? Att han vill fortsätta vara separerad? Eller är det bara så att hon är bortrest och då kan han passa på att göra som han vill? Det är ju tusen frågor för mig hela tiden. Jag kan aldrig veta vad som gäller eller vad som stämmer. Jag kan inte ha det så här. Jag går sönder. Tilliten är borta. Förtroendet förstört. Han måste vinna min tillit igen. Visa att jag kan lita på honom. Vara helt öppen och ärlig. Vara transparent - återkommer till det ordet. Hur ska vi ens kunna ha en relation igen? Det mesta känns förstört. Hans beteende har varit så gränslöst under vår relation. Det blev bättre ett litet tag men så sent i höstas började han glida igen. Jag utgår ifrån att han började umgås först med tanken och sedan rent konkret med frun i november och under mini-timeouterna och under vår långa time-out i jul och nyår. Han tillbringade nyårsafton med henne. Han har sovit flera gånger i deras gemensamma lägenhet. Säkert ända fram tills just ikväll. Varför ikväll? För att "rena" sig inför vår träff?
 
Jag vet inte alls just nu hur det kommer att gå imorgon. Jag kanske inte ens kan ta i honom. Om han ens dyker upp om han nu såg mig utanför stugan... Jag önskar att han kunde vara helt ärlig mot mig vad som har hänt, och att jag kan säga att jag åkte förbi ikväll. Jag kan säga att jag inte är stolt över det men förklaringen till varför är ju väldigt tydligt, och även förståelig tycker jag. Med tanke på allt han har gjort och gör mot mig borde han kunne ha förståelse och överseende med att jag åkte förbi hans stuga. Han behandlar mig oerhört illa, håller mig på halster, är otydlig, vill ha mig, men skiljer sig inte, har börjat umgås med frun igen men vill fortfarande träffa mig. Dags för ultimatum från min sida? Välj mig eller henne!!! Annars drar jag. NU!
 
© COPYRIGHT 2013 Lottasdagbok
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lottasdagbok.blogg.se

Livet & Kärleken

RSS 2.0