Fan

Han har inte hört av sig. Idag heller. Det är nyårsafton. Nyårsafton! Till och med förra året hörde han av sig. När han fortfarande bodde ihop med sin fru, när han tillbringade nyårsafton tillsammans med henne. Till och med då kunde han höra av sig med ett sms. Men nu, nu när vi är tillsammans - ingenting! Zipp, Nada, Rien, Nothing! Jag blir så himla besviken. Allt känns helt fel. Så här gör man väl inte när man är tillsammans med någon? Visserligen har vi en time-out - att vi inte ska ses - men vi är ju fortfarande ihop. Vad håller han på med?
 
Jag skickade ett nyårs-sms med ett enkelt "Gott Nytt År, Kram". Varken mer eller mindre. Inget svar. Ingenting! Det känns inte bra detta. Allt känns uppåt väggarna fel. Det känns som om han inte bryr sig längre.
 
Fan också. Jag blir så arg. Jag blir så ledsen. Vad håller han på med? Har han inga känslor kvar för mig? Struntar han i mig? Är han med frun? Är han med någon annan? Är han full nu? Limmar han på någon annan?
 
Jag håller på att bli sjuk av det här. Att inte veta vad som händer. Den här förbannade time-outen. Den här förbannade tystnaden. Jag klarar inte mer. Hör av dig din idiot! Det känns som han förstör allting mellan oss genom att göra så här. Men det kanske är det som är meningen. Så att jag ska tröttna och göra slut. Så att han slipper att göra det.
 
Jag har lust att åka till hans stuga och vänta där tills han kommer. Ställa honom mot väggen. Kräva ett svar. Säga att jag inte klarar mer nu. Att nu får han bestämma sig. Allt eller inget. Att hålla mig på halster så här är sjukt. Det är ansvarslöst. Det är svinigt. Han gör mig illa. Jag är trött på det här nu. Jag har fått nog. Han sade först att han ville ha paus fram till mellandagarna, att det skulle räcka. Det var jag som sade att vi skulle ta fyra veckor. Och då säger han att han hör av sig tidigare i så fall om han blir klar tidigare. Har han gjort det. Nej då, inte alls. Han är väl med sin fru, eller super med killkompisar och flörtar med andra damer. Flörtar med andra definitivt. Det är bara frågan med vem.
 
Om han visste hur mycket han sårar mig. Jag klarar inte mycket mer nu. Klarar jag mer överhuvudtaget? Jag går under. Om han gör slut med mig nu så vill jag berätta för hans fru. Han ska f-n inte leva lycklig i alla sina dagar... Jag är arg, och därför skriver jag så här. Hoppas jag sansar mig så småningom men faktum kvarstår att jag tycker att han beter sig riktigt illa mot mig. Man gör inte så här mot någon man tycker om. Idiot!
 
Några minuter senare:
Jag kanske är så här arg, för att jag är mest arg på mig själv. Att jag låter honom behandla mig så här. Det är kanske jag som är idioten...
 
© COPYRIGHT 2013 Lottasdagbok
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lottasdagbok.blogg.se

Livet & Kärleken

RSS 2.0