Kommunikation

Jag måste säga hur jag vill ha det. Jag måste ta ansvar för det. Jag kan ju inte gå omkring och reta mig på hans beteende utan att ge honom chansen att få veta vad jag tycker och få chansen att ändra sig, om han nu skulle vilja det.
 
Jag behöver tala om vad jag önskar och förväntar mig. Att jag vill ha följande i kommunikation:
- ärlighet
- tydlighet
- transparans
- respekt
- ansvar
- framförhållning
- att om jag ringer så uppskattar jag om han kan ringa tillbaka när det går
- om jag skickar ett sms så uppskattar jag att han svarar, särskilt om jag ställer en fråga
 
- Jag önskar att om vi har bestämt något så om han vill ändra på det att han kan ha mer framförhållning
- Jag önskar att vi kan göra gemensamma planer för tex helger, gärna i god tid, inte samma dag
- Jag skulle vilja planera för en gemensam framtid men när han fortfarande är gift känns det som om det inte går
 
- Jag önskar att du kunde visa hänsyn och omtanke genom att göra ovanstånde.
- Jag önskar att du kan tala om för mig vad jag betyder för dig. jag mår bra när du talar om för mig att du tycker om mig och vad du uppskattar hos mig.
 
- Jag mår dåligt när du är tyst, inte svarar eller beter dig undvikande. Jag skulle uppskatta om vi kan hålla kommunikationen öppen och igång. Jag skulle uppskatta om vi svarar varandra, att vi pratar med varandra, att vi är öppna mot varandra.
- Jag skulle uppskatta om vi kan säga som det är, hellre än att komma med undanflykter eller ursäkter.
- Jag uppskattar sanningen, och mår dåligt av lögner.
- Jag skulle uppskatta om du i detta känsliga läge kunde informera mig mer än vanligt om vad som händer. Det skulle få mig att känna mig lugnare och tryggare.
 
© COPYRIGHT 2013 Lottasdagbok
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.


Kommentarer
leavanny.blogg.se

Fin blogg :)

2013-01-19 @ 18:30:00
URL: http://leavanny.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lottasdagbok.blogg.se

Livet & Kärleken

RSS 2.0