Ledsen

Jag är ledsen och har svårt att tänka på något annat än vårt samtal i måndags. En lång redogörelse skrev jag ju igår och idag har vissa bitar kommit tillbaka. Jag kände sådant hopp inledningsvis, när han gav mig en blomsterbukett och när vi kysstes. Det var precis som vanligt. Han säger att han har saknat mig, att det känns härligt att se mig. Att han vill fortsätta ha en relation med mig, att det blir glädje då. Det menar han. Det märker jag tydligt.
 
Han säger mot slutet att han inte ska sova i deras gemensamma lägenhet mer utan i sin stuga. Och vad händer? Jo, han sover inte i stugan. Det vill säga han sover med frun i deras lägenhet. Varför? Varför ljuger han? Varför säger han en sak och agerar på ett annat? Varför är det sådan dissonans mellan ord och handling. Vissa saker känner jag verkligen att han menar, andra märker jag att det är något som inte stämmer. Det är något med tonläget, ordvalet, det svävande, den ljusare rösten...då är det lögner och halvsanningar som kommer. Men när rösten är stadig och mörk, tydlig och säker - ja då vet jag att det som sägs stämmer.
 
Jag skickade ett sms till honom idag på eftermiddagen: "Hej! Hoppas att du mår bra. Uppskattar att du hjälper mig med handfatet. Det ska bli skoj. Vi kan ses kl 17 hemma hos mig. Kram." Han har inte svarat. Surprise. Vi bestämde i måndags att han ska komma hem till mig på fredag men vi sade inte någon tid.  Det var ju faktiskt till och med hans förslag att han skulle komma till mig på fredag. Det var han som sade det, inte jag. Nu tänkte jag att det är lika bra att visa att jag förväntar mig att han håller det, att vi ska ses. Vet inte om han kommer. Jag hoppas det. Jag skulle bli väldigt ledsen om han inte dyker upp, eller om han säger att han inte kan komma. Jag vet inte varför jag vill träffa honom. Eller jo det vet jag. Jag tycker fortfarande om honom. Jag är fortfarande kär i honom. Trots hans beteende. Jag kan inte bara släppa så där. Drömmen om honom, om oss och ett liv tillsammans. Behöver han bara mer tid eller försöker jag nu göra detta till något det inte är?
 
Det är ju ingen riktig relation att ensidigt skicka sms, han svarar inte. Eller att någon ljuger. Eller att någon bedrar. Jag ser det som att han är otrogen mot mig. Det är svårt att tro att han inte ligger med sin fru nu när han bor i deras gemensamma lägenhet igen. Jag fattar inte varför han inte bara kan säga som det är. Varför ljuger han för mig? Varför säger han att han vill vara med mig? För att han inte vill släppa mig? För att han vill ha kakan och äta upp den. Det känns fördjävligt att han nu har svängt igen. Och nu är det ombytta roller enligt mig. Nu är det jag som blir bedragen. Inte frun. Hon tror att hon har fått honom tillbaka igen... FY FAN!
 
Om han kommer på fredag vet jag inte hur jag kommer att agera eller reagera, men jag vill träffa honom. Märker jag att det blir konstigt, eller att jag känner att det inte går, kan jag alltid vara ärlig och säga det. Och få chans att fråga allt det där som jag ville:
- Vad var det som hände?
- När vände det?
- När gick du tillbaka till henne?
- Varför gick du tillbaka till din fru?
- Och varför sade du inte som det var till mig, att du gått tillbaka. Varför ljög du?
- Varför vill du fortsätta träffa mig när du nu sover i samma lägenhet/umgås med din fru = gått tillbaka?
- Vad känner/kände du för mig egentligen? Fanns/finns det några djupare känslor eller var det bara sex?
 
Det är många frågor som ligger och pyr. Men kanske skulle jag fråga honom om han anser att han har gått tillbaka till sin fru eller inte eller vad han kallar detta?
- Har du gått tillbaka till din fru eller vad är detta som pågår? Varför?
- Har du flyttat tillbaka till er lägenhet? Varför?
- Tror din fru att ni är ihop nu igen?
- Är ni ihop igen nu?
- Hur har du tänkt lösa den här situationen?
- Vill du fortfarande ha en relation med mig eller inte?
- Vill du göra slut med mig eller inte?
 
SNÄLLA VAR ÄRLIG! Vill jag bara skrika. Sanningen sårar inte. Det är lögnerna som är grymma och förstör.
Det hade varit enklare om jag hade ställts inför klara tydliga alternativ. Om han hade sagt; Lotta, jag vill försöka igen med min fru, jag är tillsammans med henne igen och därför kan vi inte träffas mer. Eller: Jag är tillsammans med min fru igen och om du vill fortsätta att träffa mig för lite sex då och då så vore det roligt. Eller: Lotta, nu har jag flyttat tillbaka till stugan, och vill satsa på vår relation. Det hade varit så mycket enklare ändå. Att få klara besked. Inga svängningar, undanflykter, halvsanningar. Bara rakt på sak hur han känner och hur han vill göra.
 
Men vad vill jag göra då? Jag vill ha en relation med honom. Men det är omöjligt att ha det om han har gått tillbaka till sin fru. Jag vill inte vara den andra kvinnan. Jag vill vara den enda kvinnan. Jag vill ha en relation med en man som är mig trogen, som behandlar mig väl, som älskar mig över allt annat. Denna man... verkar helt enkelt inte göra det som jag behöver. Det gör så ont. Varför kan jag inte släppa och fatta att detta inte går. Jag älskar honom men man behandlar inte någon så här som han gör. Ledsen, ledsen, ledsen. Jag kan inte släppa honom. Jag vill inte släppa honom. Jag vill ha honom. Jag vet varken ut eller inte. Men det ger sig väl kanske. Rinner väl ut i sanden och då är det klart... Ledsen, ledsen, ledsen.
 
© COPYRIGHT 2013 Lottasdagbok
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lottasdagbok.blogg.se

Livet & Kärleken

RSS 2.0